Stratégia és taktika
Othello
Figyelmet, stratégiai gondolkodást igénylő, de roppant szórakoztató játék, amit inkább nagyobb gyerekeknek (8 év fölött) és felnőtteknek ajánlok.
Szükséges eszközök:
A játék menete:
A korongok elosztása után a játékosok 2-2 korongot helyezzenek el a tábla közepén átlósan.
Felváltva tesznek a saját korongjaikból egy másik korong mellé.
A játék célja, hogy az ellenfél egyvonalban lévő korongjait bezárják és így átfordíthassák a saját színükre.
Szabályok:
Csak az utoljára lerakott koronggal lehet bezárni a sort (az átfordítottal nem!)
Minden lezárt sorban (egyenesen és átlósan is) át lehet fordítani a korongokat
Az a játékos győz, akinek a színéből több lesz a táblán az utolsó korong lerakása után.
Egy kis segítség:
Kezdő felállás:
O | O | |
|||||
O | O | ||||||
Piros bezárja kéket és átfordítja:
O |
O |
||||||
O | O |
O | |||||
|
|
|
|
|
Később:
Piros az utoljára lerakott koronggal (O) jobbra és jobbra fel (átlóban) is bezárta kék korongját, tehát összesen hármat fordíthat át.
|
|
|
|
||||
O | O |
||||||
O |
O |
O |
|||||
O |
O |
O | |||||
O |
O | ||||||
A játék izgalmát az adja, hogy hasonló erősségű ellenfelek esetén az utolsó korong elhelyezéséig nem lehet tudni, ki lesz a győztes.
4-6 fős társaságnál körmérkőzésekkel izgalmas bajnokságot is lehet rendezni.
Jó szórakozást!
Kínai sakk
Remek taktikai játék kicsiknek és nagyoknak, egyszerű szabályokkal.
A "gyakorlat teszi a mestert" elv alapján a rutin többet számít a győzelem megszerzésében, mint az életkor.
Szükséges eszközök:
A játék menete:
A játékosok elhelyezik a bábuikat a tábla két átellenes sarkán, 3x3-as alakzatban.
A játék célja: a saját bábuk átjuttatása az ellenfél kiindulási helyére
Fehér kezd, 1 bábuval ( a kezdést lehet váltogatni)
A lépés szabályai:
Csak egyenesen lehet lépni, bármelyik irányban
A saját és a játékostárs bábuja is átugorható, ha a következő hely üres
Az ugrások száma és iránya nincs korlátozva
Az győz, aki elsőként felállítja az összes bábuját az ellenfél oldalán.
Egy kis segítség:
Kezdő felállás:
O | O | O | |||||
O | O | O | |||||
O | O | O | |||||
O | O | O | |||||
O | O | O | |||||
O | O | O |
A negyedikkel nyersz!
Koncentrált figyelmet és rugalmas gondolkodást igénylő gyors játék, amiben egy rossz lépés is visszavonhatatlanul vereséghez vezethet.
Szükséges eszközök:
Tanács:
Először ismerkedjünk meg a logikai készlet elemeivel:
4 féle szín (piros, sárga, kék, zöld)
3 féle forma (kör, négyzet, háromszög)
2 féle méret (kicsi, nagy)
2 féle felület (sima, lyukas)
A játék menete:
A játékosok válasszanak színt maguknak
Válasszák ki, hogy melyik 2 formával játszanak (javaslom a kört és a háromszöget a jó megkülönböztethetőség miatt)
Vegyék ki a készletből a választott színű formákat (összesen 8 db/játékos)
Felváltva tesznek a táblára a saját elemeikből, a tábla bármelyik helyére
A játék célja, hogy bármelyik sorban/oszlopban/átlóban valamelyik tulajdonság (szín, forma, méret, felület) alapján 4 egyforma elem legyen.
Az a győztes, aki a negyedik elemet leteszi.
(Ebben a játékban előfordulhat, hogy egyik játékosnak sem sikerül sort kialakítani!)
Egy kis segítség:
A tábla kartonból egyszerűen elkészíthető, javasolt mérete 30x30 cm
Logikai készlet hiányában színes kartonból kivághatók a lapok is
Így néz ki a tábla: