JÁTÉK(Ó)RA

A játék az életünk sója

Mire jó egy sakktábla?


Létezik olyan család, amelyik ne őrizne valahol a "kacatok" között egy ősrégi sakktáblát? A hozzá tartozó figurák többnyire már nincsenek meg, de legalábbis hiányzik néhány futó, bástya, esetleg a királynő. Néha a kezedbe akad és legszívesebben kidobnád, de valami visszatart.

Jó hírem van: nem kell többé hezitálnod, hogy az eszedre, vagy a szívedre hallgass!

Ezen az oldalon olyan játékokat találsz, amelyekhez szükséged lesz a táblára, hasznosíthatod a megmaradt figurákat is, de ahhoz is adok ötleteket, hogy mivel pótolhatod őket.



Kezdjük egy nagyon egyszerűnek tűnő játékkal!


Farkas és a bárányok VigyorVigyor


Szükséges eszközök:

  • sakktábla
  • 1 db fekete bábu (farkas)
  • 4 db fehér bábu (bárányok)


A játék menete:

Helyezzük el a bábukat a tábla ellentétes szélein úgy, hogy a bárányok egy-egy fehér mezőn, a farkas a középen lévő fekete mezőre áll.

A bárányok közül mindig csak 1 léphet, csak szomszédos fehér mezőre és csak előre.

A farkas minden irányban mozoghat, de csak egyet léphet (hátrafelé is mehet).

A bárányok léphetnek először, aztán felváltva a farkas és valamelyik bárány.

A játék célja, hogy a bárányok körbezárják a farkast úgy, hogy ne tudjon többet lépni.

Ha ez nem sikerül, és a farkas átér a bárányok helyére, akkor a farkas győz.

Fontos, hogy a bárányok visszafelé nem léphetnek!

Ajánlott minden körben megcserélni a szerepeket, hogy a sikerélmény mindkét játékos számára biztosított legyen.


Tanács:

A bárány figurákat nem érdemes földhöz vágni, mert attól nem lesznek ügyesebbek! Kacsintás





Ötöt egy sorba  VigyorVigyor


A Papíron (is) játszható AMŐBA táblás változata, korhatártól függetlenül.


Szükséges eszközök:

  • sakktábla
  • 64 db iskolai színes korong (egyik oldala piros, a másik kék - 1. osztályban kötelező taneszköz, olcsón beszerezhető)


A játék menete:

A játékosok elosztják a korongokat és színt választanak.

A tábla közepére átlósan elhelyezve leraknak 2-2 korongot.

Piros kezd, majd felváltva tehetnek.

Az győz, aki bármelyik irányban 5 egymás melletti négyzetet elfoglal a saját színével.





Othello  VigyorVigyor


A játék leírását megtalálod a Stratégia és taktika oldalon!






Kínai sakk  VigyorVigyor


Remek taktikai játék kicsiknek és nagyoknak, egyszerű szabályokkal.

A "gyakorlat teszi a mestert" elv alapján a rutin többet számít a győzelem megszerzésében, mint az életkor.


Szükséges eszközök:

  • sakktábla
  • 9 fehér és 9 fekete sakkbábu (helyettesíthető a színes korongokkal is)


A játék menete:

A játékosok elhelyezik a bábuikat a tábla két átellenes sarkán, 3x3-as alakzatban.

A játék célja: a saját bábuk átjuttatása az ellenfél kiindulási helyére

Fehér kezd, 1 bábuval ( a kezdést lehet váltogatni)


A lépés szabályai:

Csak egyenesen lehet lépni, bármelyik irányban

A saját és a játékostárs bábuja is átugorható, ha a következő hely üres

Az ugrások száma és iránya nincs korlátozva


Az győz, aki elsőként felállítja az összes bábuját az ellenfél oldalán.


Egy kis segítség:

Kezdő felállás:


O O O          
O O O            
O O O          
               
               
          O O O
          O O O
          O O O


Weblap látogatottság számláló:

Mai: 9
Tegnapi: 1
Heti: 10
Havi: 87
Össz.: 38 709

Látogatottság növelés
Oldal: Mire jó egy sakktábla?
JÁTÉK(Ó)RA - © 2008 - 2024 - jatekora.hupont.hu

Az ingyenes honlapkészítés azt jelenti, hogy Ön készíti el a honlapját! Ingyen adjunk: Ingyen Honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »