Mire jó egy sakktábla?
Létezik olyan család, amelyik ne őrizne valahol a "kacatok" között egy ősrégi sakktáblát? A hozzá tartozó figurák többnyire már nincsenek meg, de legalábbis hiányzik néhány futó, bástya, esetleg a királynő. Néha a kezedbe akad és legszívesebben kidobnád, de valami visszatart.
Jó hírem van: nem kell többé hezitálnod, hogy az eszedre, vagy a szívedre hallgass!
Ezen az oldalon olyan játékokat találsz, amelyekhez szükséged lesz a táblára, hasznosíthatod a megmaradt figurákat is, de ahhoz is adok ötleteket, hogy mivel pótolhatod őket.
Kezdjük egy nagyon egyszerűnek tűnő játékkal!
Farkas és a bárányok
Szükséges eszközök:
A játék menete:
Helyezzük el a bábukat a tábla ellentétes szélein úgy, hogy a bárányok egy-egy fehér mezőn, a farkas a középen lévő fekete mezőre áll.
A bárányok közül mindig csak 1 léphet, csak szomszédos fehér mezőre és csak előre.
A farkas minden irányban mozoghat, de csak egyet léphet (hátrafelé is mehet).
A bárányok léphetnek először, aztán felváltva a farkas és valamelyik bárány.
A játék célja, hogy a bárányok körbezárják a farkast úgy, hogy ne tudjon többet lépni.
Ha ez nem sikerül, és a farkas átér a bárányok helyére, akkor a farkas győz.
Fontos, hogy a bárányok visszafelé nem léphetnek!
Ajánlott minden körben megcserélni a szerepeket, hogy a sikerélmény mindkét játékos számára biztosított legyen.
Tanács:
A bárány figurákat nem érdemes földhöz vágni, mert attól nem lesznek ügyesebbek!
Ötöt egy sorba
A Papíron (is) játszható AMŐBA táblás változata, korhatártól függetlenül.
Szükséges eszközök:
A játék menete:
A játékosok elosztják a korongokat és színt választanak.
A tábla közepére átlósan elhelyezve leraknak 2-2 korongot.
Piros kezd, majd felváltva tehetnek.
Az győz, aki bármelyik irányban 5 egymás melletti négyzetet elfoglal a saját színével.
Othello
A játék leírását megtalálod a Stratégia és taktika oldalon!
Kínai sakk
Remek taktikai játék kicsiknek és nagyoknak, egyszerű szabályokkal.
A "gyakorlat teszi a mestert" elv alapján a rutin többet számít a győzelem megszerzésében, mint az életkor.
Szükséges eszközök:
A játék menete:
A játékosok elhelyezik a bábuikat a tábla két átellenes sarkán, 3x3-as alakzatban.
A játék célja: a saját bábuk átjuttatása az ellenfél kiindulási helyére
Fehér kezd, 1 bábuval ( a kezdést lehet váltogatni)
A lépés szabályai:
Csak egyenesen lehet lépni, bármelyik irányban
A saját és a játékostárs bábuja is átugorható, ha a következő hely üres
Az ugrások száma és iránya nincs korlátozva
Az győz, aki elsőként felállítja az összes bábuját az ellenfél oldalán.
Egy kis segítség:
Kezdő felállás:
O | O | O | |||||
O | O | O | |||||
O | O | O | |||||
O | O | O | |||||
O | O | O | |||||
O | O | O |