Papíron (is) játszható játékok
Kezdjük az ismerkedést a legegyszerűbb, legkevesebb eszközt és előkészületet igénylő játékokkal!
Ki ne emlékezne diák korából arra, amikor egy-egy kevésbé érdekes tanítási óra közepén előkerült a "kockás" lap és elkezdődött a körök és ikszek csatája?!
Régen volt?
Amőba
Szükséges eszközök:
A játék menete:
A játékosok megállapodnak, hogy melyikük játszik a O, illetve az X formával
Ezután felváltva rajzolják a jelüket a négyzetekbe
A cél, hogy a játékos saját jeléből 4 (kicsit nehezebb változatban 5) kerüljön vízszintesen/függőlegesen/átlósan egymás mellé
A 4. jel beírásakor a játékos áthúzza a sorát és elkönyvelhet 1 győzelmet
A játék folytatódhat meghatározott számú győzelemig, vagy akár addig, amíg betelik a lap.
Fiatalabb és kezdő játékosoknak javaslom a játékterület, pl. egy 10x10-es négyzet kijelölését.
Egy kis segítség:
O | |||||||||
O | O | ||||||||
O | X | ||||||||
X | |||||||||
X | O | O | |||||||
Győzelmek:
X: 2
O: 1
Kutya-macska barátság
Területfoglaló játék, amit kicsik és nagyok egyaránt élveznek.
Szükséges eszközök:
A játék menete:
A lapon jelöljetek ki egy 20X20-as négyzetet, ez lesz a játékterület.
Egyezzetek meg, hogy ki lesz a kutya (O) és a macska (X)
Az első játékban a macska kezd.
A játékosok felváltva helyezik el a saját jelüket a játéktéren.
Egyetlen szabály van: a két különböző jel nem kerülhet egymás mellé
A játék addig tart, míg valamelyik játékos már nem tud újabb négyzetet szabályosan elfoglalni.
Ha a másik játékosnak még marad helye, beírhatja a jelét.
Az győz, aki több négyzetet foglalt el.
Tanács:
A játékterület nagysága és formája a játékosok életkora, gyakorlottsága szerint tetszőlegesen változtatható.
Érdemes kipróbálni a játékot szabálytalan formájú játékterületen is.
Egy kis segítség:
O | O | X | X | X | X | O | O | O | X | X | X | X | X | O | O | ||||
O | X | O | |||||||||||||||||
X | X | O | O | O | X | ||||||||||||||
O | X | X | X | O | |||||||||||||||
X | O | O | O | O | |||||||||||||||
O | |||||||||||||||||||
O | X | X | |||||||||||||||||
O | |||||||||||||||||||
X | |||||||||||||||||||
Torpedó
Bárhol, bármikor játszható izgalmas stratégiai játék, melynek célja az ellenfél hajóinak kilövése.
Szükséges eszközök:
A játék menete:
A játékosok a saját lapjukra rajzoljanak 2 db 7x7-es négyzetet
Az első sor második kockájától kezdve írják be a latin abc betűit A-tól F-ig, az első oszlop második kockájától kezdve a számokat 1-től 6-ig mindkét táblába
Helyezzék el a hajóflottájukat az első táblában úgy, hogy a hajók az oldalukkal ne érintkezzenek.
A flotta 1 db 4 elemű
2 db 3 elemű
2 db 2 elemű hajóból álljon.
Kezdődhet a játék!
A játékosok felváltva lőnek az "ellenséges" hajókra a koordináták megnevezésével pl. C3
A lövésre a másik játékos "TALÁLT/NEM TALÁLT válasszal reagál
Találat esetén áthúzza a hajóján azt az elemet, ami a kilőtt koordinátán van.
Ha a hajónak minden elemét kilőtte az ellenfél, akkor: TALÁLT, SÜLLYEDT!
A leadott lövéseket a második (üres) táblában lehet jelölni, megkülönböztetve a találatokat és a mellé lövéseket (pl. más színnel jelölve)
A győztes az lesz, aki előbb kilövi az ellenfél összes hajóját.
Egy kis segítség:
A hajók elhelyezésének egy lehetséges módja:
A | B | C | D | E | F | |
1 | ||||||
2 | ||||||
3 | ||||||
4 | ||||||
5 | ||||||
6 | |
|
|
|